26 Ağustos 2013 Pazartesi

Plastik Şişeden Kuş Yemliği :)





İnternette gezinirken görüp çok beğendiğim ve oldukça basit malzemelerle  yapılan kuş yemliğinin yapımını yazmaya karar verdim bugün de :) 




Malzemelerin neredeyse maliyeti bile yok. 

1. Kuş yemi

     2. Plastik şişe   

3. Bıçak 

( tabi maket bıçağı kullanmak daha iyi olurdu, ben biraz dağınık olduğum için maket bıçağımı bulamadım o yüzden normal bıçakla yapmak zorunda kaldım :) )

4. CD kalemi

5. Tahta kaşık

6. Kalın ip




İlk önce şişede delik açacağım yerleri belirledim. 

İlk delik için alttan ikinci boğuma işaret koydum.

İkinci delik içinde ilk açtığım deliğin hizasındaki karşı tarafa, bir boğum 

üstüne yani üçüncü boğuma işaret koydum.





Daha sonra işaretlediğim yerleri tahta kaşığın girebileceği gibi kestim.

Kaşığın sapı üst boğuma gelecek şekilde şişeye geçirdim.







Şişeyi yarısına kadar kuş yemiyle doldurdum. 

Kaşık eğimli durduğu için kuş yemleri kaşığa az az dolmaya başladı.








        * Kaşıktaki yem bitince kuşun gelip kaşığa oturmasından dolayı  ağırlık   

                                          oluyor ve kaşık tekrar yemle dolmaya başlıyor.





 


                             En sonda yaptığım şişeyi kuşların en fazla geldiği ve

                                            rahatça yiyebileceği bir yere iple astım.

                    Yapımı çok kolay ve yine maliyeti çok düşük oldu benim için. 



                          Belki sizde deneyip minik kuşlara yemlik yaparsınız :)

4 yorum:

  1. merhaba bloğun hayırlı olsun. çok güzel olmuş yemlik. ben hep değerlendirmelerden yanayım. bu hem güzel bir değerlendirme hemde güzel bir amaca hizmet etmiş. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar yorumunuz icin cok tesekkür ederim, cok mutlu oldum :) daha yeniyim buralarda ama buna benzer bircok fikir var aklimda, umarim gelecek olan gönderilerimde hosunuza gider :)

    YanıtlaSil
  3. Yirim seniii de yemliğini dee <3 sevgi dolu bebişim benimmm :*

    YanıtlaSil
  4. :)) Yorumlar geldikce daha da sevgi dolu oluyorum :))

    YanıtlaSil